Akademia Dobrego Księgarza

Akademia Dobrego Księgarza to wspólna inicjatywa Fundacji Kukatko i Good Books. W poradniku, który jest efektem dwudniowych spotkań księgarzy we Wrocławiu, czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie, jak prowadzić niezależną księgarnię, żeby przetrwała na wolnym rynku. Do udziału w tworzeniu e-booka zostali zaproszeni księgarze z krajów grupy Wyszehradzkiej. Pomimo że Polskę, Węgry, Czechy i Słowację łączy historia oraz podobne warunki ekonomiczne, kraje te mają różne doświadczenia z promocją czytelnictwa oraz funkcjonowaniem księgarń. Zagraniczni goście opowiadają, dlaczego zdecydowali się na prowadzenie tego niełatwego biznesu oraz co musieli zmienić, aby przetrwać w czasach trudnej konkurencji z Internetem i dużymi sklepami sieciowymi. Zobacz video z wydarzenia.

Współczesne księgarstwo czeka nieunikniona zmiana. Wpływ Internetu, nowych form marketingu i sprzedaży online przy jednoczesnym spadku czytelnictwa zmusza niezależnych księgarzy (ale także i sieci księgarskie) do radzenia sobie w nowych warunkach. Dotychczasowa koncepcja działania małej księgarni, funkcjonującej często w oderwaniu od lokalnej społeczności, ewoluuje w kierunku autorskiego centrum kulturalnego, które oferuje poza książkami cały szereg działań kulturo- i opiniotwórczych przeznaczonych dla uczestników w każdym wieku. Poza tymi działaniami po części przejmuje funkcje lokalnej kawiarni i cukierni (fragment książki).

W ramach projektu Fundacja Kukatko wydała E-book, który podsumowuje cały projekt. Zapraszamy do lektury.

Książka została wydana w ramach projektu „Nowoczesne modele biznesowe oraz dobre praktyki w marketingu księgarń w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.